Osoby, które posługują się językiem migowym, mogą już skorzystać z pomocy tłumacza online podczas załatwiania spraw w świdnickim magistracie.
Usługa polega na dostępie do zdalnego tłumacza języka migowego bez konieczności instalacji aplikacji.
Dostępna jest przez cały tydzień, w godzinach pracy urzędu.
– od poniedziałku do środy w godz. 7.30–15.30,
– czwartek w godz. 9.00–17.00
– piątek w godz. 7.00–15.00
Wystarczy zgłosić się do oznaczonego stanowiska w Biurze Obsługi Klienta UM Świdnik.
Jest to bezpłatna forma pomocy dla osób posługujących się językiem migowym, które chcą załatwić sprawy urzędowe. Pracownik ratusza, za pośrednictwem komputera z kamerą, połączy się z tłumaczem, który będzie pośredniczył w rozmowie.
Usługa jest realizowana w ramach przedsięwzięcia pn. „Zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta Świdnik, w ramach projektu grantowego „Dostępny samorząd - granty”, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.