Program/ Logotyp |
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020
|
Priorytet/ Działanie |
Priorytet IV. Innowacje społeczne i współpraca międzynarodowa działanie 4.1 Innowacje społeczne |
Tytuł projektu |
„Dostępne szkoły w Gminie Miejskiej Świdnik – Szkoła Podstawowa nr 5 i Szkoła Podstawowa nr 7” w ramach projektu grantowego pn. „Dostępna Szkoła” (nr POWR.04.01.00-00-DS07/19) |
Okres realizacji |
2022-2023 |
Koszt całkowity projektu |
1 785 397,55 |
Koszt kwalifikowany projektu |
dofinansowanie: 1 476 337,28 |
Dofinansowanie |
1 476 337,28 - ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa. Projekt realizowany w oparciu o Umowę o powierzenie grantu nr 171/2022/BZP/DS między Liderem projektu a Gminą Miejską Świdnik została zawarta dnia 24.05.2022 r. w wyniku złożenia wniosku w II naborze ogłoszonym na stronie projektu https://www.dostepnaszkola.info/. |
Cele projektu |
Celem projektu jest poprawa dostępności szkół, w której każde dziecko może w pełni rozwinąć swój potencjał. To miejsce, w którym każdy uczeń, każdy nauczyciel oraz rodzic może uczestniczyć w życiu szkoły, bez względu na ograniczenia wynikające z posiadanej niepełnosprawności czy specjalnych potrzeb. Dostępna szkoła to szkoła dla każdego. Projekt powstał, aby pomóc szkołom w likwidacji barier z zakresu dostępności. W ramach projektu szkoła otrzymuje wsparcie merytoryczne oraz finansowe w celu przetestowania Modelu Dostępnej Szkoły.
|
Streszczenie projektu
|
Model Dostępnej Szkoły zakłada stopniowe osiąganie przez szkoły zdefiniowanych poziomów dostępności: podstawowy, średni oraz zaawansowany w 4 obszarach: architektonicznym, technicznym, edukacyjno-społecznym oraz organizacyjno-proceduralnym. Przedmiotem projektu są działania mające na celu podniesienie przez szkoły dostępności w obszarze na poziomie podstawowym poprzez: Szkoła Podstawowa nr 5 w Świdniku w ramach projektu osiągnie poziom podstawowy na poziomie 100%, natomiast Szkoła Podstawowa nr 7 w Świdnik również poziom podstawowy ale nie w pełnym zakresie, na poziomie min. 60%. Poziom podstawowy oznacza, że szkoła, dążąc do pełnej i realnej indywidualizacji procesu kształcenia, realizuje przepisy polskiego prawa oświatowego oraz postanowienia Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. W Modelu Dostępnej Szkoły dostępność rozumiana jest jako kompleksowy i stały proces wymagający ciągłej refleksji, monitorowania potrzeb i efektów. W skutek prowadzonych działań, szkoła osiąga gotowość do wdrażania rozwiązań skoncentrowanych na uniwersalnym projektowaniu w edukacji i przyjęcia ucznia niezależnie od specyfiki jego indywidualnych potrzeb.
|
„Dostępne szkoły w Gminie Miejskiej Świdnik – Szkoła Podstawowa nr 5 i Szkoła Podstawowa nr 7” w ramach projektu grantowego pn. „Dostępna Szkoła”
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt